احمقانه ای که ان شاءالله بیدارمان کند%

با سلام

نمیخواستم بنویسم و فعالیت کنم چون جدایی و استقلال هویتی لک از اقوام همسایه بر هر صاحب عقلی مشخص و آشکار است وکسی که غیر این را بگوید اگر نگوییم خود را به خریت زده تا هویت دزدی کند مودبانه ترش این است که بگوییم خود را به خواب زده و میداند حقیقت چیست و نیت سوء دارد و گفتن و نوشتن ما برای این معدود افراد "پان " دقیقا یاسین در گوش خر خواندن است.

وامااا... مقاله ای در یکی از سایت های همین پان های گرامی که در ادامه نقدش خواهد آمد برآنمان داشت تا به سبک طنز دستی یا مشتی ویا گرزی بر پوزه شغال صفتان بزنیم و کمی هم با دوستان و هموطنان عزیزتر از جانمان چه لک زبان و فارس زبان و  ترک زبان و کرد زبان و عرب زبان  و اصفهانی لهجه و لرلهجه و ..... به این پان های کم شعور بخندیم و روزگار بگذرانیم.

توجه {پان = آدم کم شعوری که همه چیز دیگران را برای خود میداند و از حیوان کمتر میفهمد.} توجه

مقاله ای  در یکی از سایت های تحت نفوذ برخی عناصر پان و بعضا ضدانقلاب منتشر شده بودبه این سیما ...


به عنوانش و حتی صرفا به همین مقاله کاری نداریم  نظر و نقدی که بنده در جوابشان گفتم شاید جوابی به اکثر مقالات و محور فعالیت و منطق لنگ و عقل کمشان باشد ...

و این نظر و نقد ارسالی بنده به ایشان:

ببرید و بدوزید و خوش باشید  و دل    تقدیم هم کنید و نگارنده مقاله را تکریم  فرمایید..

غیر اینهم از این قوم برنیاید(پان های هر قوم)

در سری اخیر حجمه ناشیانه و انبوه مقالات آقای قائدرحمت و سایر ناپژوهشگران سایت و مجموعه پانلری شما که نشان ازدستپاچگی و واهمه شما از افشای حقیقت و بیداری لک زبانان دارد فقط به دو مورد بسنده میکنم:
مورد اول اینکه  در تمام کتب و مقالات و مواردی که استناد شده و فرموده اید نامی از لک نیامده است و شمار دفعات ذکر واژه های فیلی و بختیاری را ذکر فرموده اید  کاش تعداد دفعات ذکر واژه ی جدید و متاخر  لر را هم ذکر میکردید.
که نتیجتاً شما و قماشتان  طبق روال و عادتی که از دیرباز تا کنون پیش گرفته اید فیلی را مساوی لر در نظر گرفته و همان را ثبت و سند وجود نا موجود واژه لر در کل تاریخ و آن اسناد و مدارک میدانید دقیقا به همان شیوه ای که قبل از اینکه کوس رسوایی سرقت هویتیتان بیافتد و کریم خان را لر میدانستید و امروز لک لر.
و اما نکته دوم که مصداق عینی و تائیدی شهودی برای  مخاطبینی که کمتر به مغزشان سختی تامل و تفهیم موضوع میدهند  اشاره به این بخش از استنادتان به (مجمل‌التواریخ گلستانه) به عنوان نمونه ای بارز سطح منطق و درک و سوادتان.

( ..... نام واژه‌ی لک در فهرست موضوعی آخر کتاب وجود ندارد در عوض نام واژه‌ی فیلی در چهارده مورد و نام اسماعیل‌خان فیلی در 21 صفحه تکرار شده است و هم‌چنین نام بختیاری در چهل صفحه آمده است. جدا از وجود نام قومیت‌هایی مانند فیلی و بختیاری و غیره ما با نام‌های طوایف کوچک‌تری مانند کلهر و زنگنه مافی و نانکلی و ... هم برخورد می‌کنیم حتا نام دلفان هم در صفحات 283 و 292 امده است اما از وجود کلمه لک در این کتاب هیچ اثری نیست این نشان می‌دهد که مردم شمال لرستان مانند دلفان در آن زمان به اسم لر فیلی مشهور بوده‌اند.   )

و آن وقت شما چطور نتیجه گرفتید که "مردم شمال لرستان مانند دلفان در آن زمان به اسم لر فیلی مشهور بوده‌اند." ؟؟؟
وقتی نامی هم از لر نیامده !!!
چرا  به این نتیجه نرسیدید که آنها به اسم لک فیلی مشهور بوده اند ؟؟  هاان
فیلی اش بود  لرش را هم یا وحی شد به شما یا به کیفتان بود که از غیب نازل شد و متصل فرمودید  محقق الجهلستان ها...؟/
در عجبم از کسی که خود را محقق و پژوهشگر و یا حتی  یک نگارنده ساده میداند و این همه شاخ وبرگ و عظمت و هویت بزرگ سرقتی را میخواهد به طایفه ای ببندد که حتی یک صفحه به زبانش در تاریخ وجود ندارد.
بگذارید دست پیش بگیرم تا پس نیافتم...
قبل از اینکه کل کتب و کتیبه ها و آثار ادبی لک را به بهانه اینکه لک ها لرهستند و لکی زبان ادبی لرها و لرستان بوده بگویم که خود این حرف به اندازه کل حماقت بشری از نوع شما مضحک و تهوع آور است آخر از کدام سیستم و هویت ناموجود و نا تشکیلاتی سخن میگویید که زبان ادبی و ..... داشته باشد  خداوند به عقل شما و به صبر ما بیافزاید و موجبات خنده و تمسخر خلق را جور دیگری فراهم کند.
 
ببخشید طولانی بود و لی تا  نبستیم مطلب رو     در مورد نگارنده مقاله جناب عیسی قائد رحمت یه مورد رو بگم که ایشون علاوه بر شاهکار های دیگر در جایی گفته بودند که اگر حتی مطالبه لک ها در لرستان برای احقاق حقوقشان خدشه ای به اتحاد  هویت جعلی و پانیسم  خیالیشان بزند از ان هم دست میکشند یعنی یه جورایی قیم قوم لک هستند ایشون و خلاصه ریش و قیچی دست ایشونه ...   رپاسخ باید عرض کنم جناب تو اول قیم خودت باش و بفهم لر هستی یا لک بعد بیا و کدخدایی کن... خان شعور
میزنیم هشتگ # لکستان به کوری چشم دزدان و پان های کم شعور و شاید هم بی شعور ....

#لک
#لکستان
#لرستان_جعلی
نظرات 6 + ارسال نظر
حامد سه‌شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1397 ساعت 01:58 ق.ظ http://www.baran85.blogfa.com

درود بر شما
من یک بویراحمدی ام.

برادرانه میگویم- چون من از آتش اختلافات قومی در لرستان برکنارم و جسته و گریخته در فضای مجازی چیزهایی خوانده ام- لحن کلام شما زیبنده نیست و بهتر است اگر با مقاله ای مخالف اید با زبان علمی و با سند نقدش کنید.


پاینده ایران با تمام اقوامش

لحن کلام ما در مقابل دزدی و توهین بی شرمانه پان لرها اتفاقا خیلی مودبانه و آرام است.

لَشنی زند حسنوند دوشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1398 ساعت 10:26 ب.ظ

زنده باد لک و لکستان

کاسیت دوشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 03:13 ب.ظ

احسنت

فرهاد حسنوند چهارشنبه 30 تیر‌ماه سال 1400 ساعت 04:30 ب.ظ

زندگیم ئه خر نومت لکستان

دیاکو لکستان جمعه 12 شهریور‌ماه سال 1400 ساعت 05:44 ق.ظ

درود برتو برا ،راستی من خودم یه مدتی تو کار کتاب بودم فروشندگی میکردم و به لغت نامه دهخدا بعضی وقتا یه نگاهی مینداختم باور کن خیلی از کلمات زبان لکی در آن دیدم که مربوط به زبان ایران باستان بوده یعنی باور کن واژه های زبان لکی بیشتر از هر زبان ولهجه که در ایران هست در لغت نامه دهخدا بود

بله دوست و برادر گرامی متاسفانه تمام این داشته های ادبی و فرهنگی توسط همسایگان به تاراج برده شده است.

امیر شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 03:55 ب.ظ https://vetar.blogsky.com/1397/04/28/post-8/atiahmagh

جناب عیسی قائدر رحمت که برای لر ها قلم می‌زدند بهتر برند ببینند که بزرگ لرها سکندر امان الهه‌ی در مورد بیرانوند ها که همشهری هستند چه خزعبلاتی نوشته تا شاید تلنگری براش باشه که اصالت خودشو نفروشم
از لک های عزیز و بزرگوار میخوای برن تو دایره المعارف بزرگ اسلامی و مقاله بیرانوند در قسمت نظرات به آن مقاله و استفاده از امان اللهی اعتراض کنند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد