رمز گشایی میرملاس صرفا جهت ابراز وجود

روانشناس ها معتقدن بعضی وقت ها کسی که بخواد ابراز وجود کنه میتونه خیلی خطرناک باشه شاید نقش اون کسایی که در زمینه روشنفکری، نویسندگی و سیاسی دوست دارن ابراز وجود کنن کمرنگ دیده بشه ولی باور کنید این افراد به مراتب خطرناک تر از افرادی هستن که از لحاظ قدرت جسمانی و قدرت مالی قصد ابراز وجود دارن.

امروز در وبگردی که داشتم به مطلبی برخورد کردم که از رمزگشایی نقوش میرملاس حرف زده بود و در نابخردانه بودن این مقاله و بی اساس بودنش همین بس که نقوشی که مربوط به 12 هزار سال پیش بوده رو تاثیر گرفته از فرهنگ لرستان (که 400 سال هم از تاسیسش نمی گذره) و آداب و رسوم آریایی... دونسته که حد اقل 7000 سال بعد ازنقوش میرملاس به وجود اومدن.  و نکته تعجب برانگیز دیگه که ناشی از بی سوادی فرد نگارنده مقاله بوده اینه که در مورد قدمت نقوش میرملاس ابراز شک و تردید کرده و گفته این تخمین قدمت شاید فقط گفته ی مردم باشه در جواب به این قسمت مقاله باید بگم که قدمت آثار باستانی و تاریخی رو از نقل قول عام مردم حساب نمی کنن که آقای نگارنده با دید عامیانه بخوان این قدمت رو زیر سوال ببره ، قدمت آثار و اشیاء تاریخی رو با فن آوری نیمه عمر حساب می کنن که جایی واسه شک و تردید باقی نمیمونه.ویک فرد عامی توان زیر سوال بردن این محاسبه طول عمر رو نداره.

و یه نکته دیگه که آقای به اصطلاح محقق در انکار قدمت 12000 ساله این نقوش بهش اشاره کرده بود و این تاریخ 12 هزار ساله رو دور از واقعیت تاریخی دونسته بود. که همین نشون میده در چه سطحی از علم به تاریخ و مطالعه و تحقیق قرار دارن جناب پژوهشگر و رمز گشای نقاشی.

تاریخ 12 هزار ساله در مقابل آثار حیات بدست آمده از شمال کوهدشت که تاریخ حیات بشر رو در کوهدشت 102 هزار سال میدونه زیاد هم دور از واقعیت تاریخی نیست و اگه آقای پژوهشگر یه کم مطالعه تاریخی داشتند متوجه میشدن این قدمت تاریخی واقعا منطقی و ثابت شده هست و علم تعیین قدمت با نیمه عمر سالهاست که مورد استفاده قرار گرفته و جایی واسه اظهار نظرهای عامیانه نذاشته.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد